Dette er lavet af Banksy – en (formodet) britisk graffiti-kunstner. Klik på billedet, og se en oversigt over 127 af hans værker. Og læg mærke til hvordan han formår at ramme dine “emotionelle triggere”. Banksy har forskellige steder i verden, mest USA og England, lavet geniale graffitti kunstværker med oftest stærke samfundskritiske budskaber i satirisk form, som får folk til at reflektere og reagere. Dette er Content Marketing! Han har budskaber, han vil ud med og denne metode – selv om den er ulovlig – virker. Uden at han egentlig vil sælge noget, selv om han har udgivet fire bøger.
Noget, der er med til at forstærke hans profil, er, at ingen rigtigt ved, hvem han er. Ganske vist påstod forskere på Queen Mary University i London i sommeren 2016, at de havde “tagged” Banksy med geografisk profilering – en metode, der normalt er forbeholdt serieforbrydere. Men intet er bevist. Myten om Banksy lever stadig.
Klik på billedet og se hans værker og overvej, hvordan du selv – med din egen autentiske stil – kunne vække opsigt med dine budskaber.