Ovennævnte dækker over mange ting. Content Marketing er mit speciale, men herunder ligger jo i virkeligheden alle de klassiske kommunikationsmæssige og journalistiske discipliner. I det følgende ses nogle af de elementer, jeg arbejder med udover det, der er nævnt under de andre menupunkter.
Pressemeddelelser
Et vigtigt værktøj for mange virksomheder. Det skal bruges, når der er noget vigtigt at fortælle – og det skal gøres rigtigt og rettes til de rette medier. 90 pct. af dem ender i journalisternes skraldespand af forskellige årsager. Som regel fordi det er uinteressant. Pressemeddelelsen skal kun udsendes, hvis der er en god historie at fortælle. Og den skal fortælles godt, gerne med illustrationer, infografik og videoer. Skil den ud fra mængden.
Featureartikler og større baggrundsartikler
Det er vigtigt at profilere virksomheden med velskrevne artikler, der fanger opmærksomheden og profilerer virksomheden eller det budskab, man ønsker at sende. En del af tidens trends er også de såkaldte advertorials – større indlæg i aviser og magasiner, evt. også podcasts, som på journalistisk vis fortæller den historie, virksomheden ønsker.
Videoproduktion
Jeg laver videoer af høj kvalitet til lave priser. Fx:
- Virksomhedspræsentationer
- Interviews med topchefen, eksperter eller andre nøglepersoner
- Præsentationer af produkter og services
- Præsentationer af regnskaber m.v.
Podcast
Podcast er relativt enkelt og hurtigt at producere med den rigtige forberedelse. Det er en effektiv måde at få budskaber og brands profileret på over for mange potentielle brugere. Ifølge en 2022-rapport fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole lytter 43 pct. af den danske befolkning mellem 18-75 år til podcast.
CSR – Corporate Social Responsibility
CSR er blevet moderne. Det handler om at signalere, at man i sin virksomhed har fokus på at agere samfundsmæssigt ansvarligt ved at tage hensyn til sociale vilkår, menneskerettigheder, klima, miljø osv. Som med alt andet gælder det, at virksomheden skal kunne stå inde for de værdier, den ønsker at signalere. Jeg hjælper med at identificere, formulere og promovere en CSR-strategi for din virksomhed.
IR, børsintroduktioner og årsberetninger
Med min baggrund som økonom og analytiker og mange års arbejde med de finansielle markeder påtager jeg mig mange opgaver inden for Investor Relations. Jeg medvirker i udarbejdelsen af materiale i forbindelse med børsintroduktioner og fusioner samt årsberetninger, nyhedsbreve til aktionærer, magasiner m.v.
Redaktør
Jeg påtager mig rollen som projektleder, redaktør for et kundemagasin o. lign. og hjælper med at skabe nye, drive eller forbedre eksisterende magasiner, portaler m.v.
Ghostwriting – kronikker, debatindlæg, bøger
Hvis du gerne vil udgive en bog, f.eks. en fagbog, e-bog eller en biografi, så skriver jeg den gerne for dig. Jeg skriver også kronikker eller læserbreve til aviserne med dig som afsender.
Oversættelse
Jeg behersker engelsk på højt professionelt niveau og skriver tekster på engelsk eller oversætter fra engelsk til dansk. En del af mit arbejde i Danske Bank var at skrive såkaldte whitepapers – guides om komplekse emner på engelsk til udenlandske pensionskasser.